bądź ekologiczny

Facebook Facebook
Firmy kurierskie masowo używają elektryków
13.01.2023

Firmy kurierskie masowo używają elektryków

Dekarbonizacja floty pojazdów to cel większości dużych graczy na rynku kurierskim.  Większość liderów na rynku kurierskim chce jeszcze w tym dziesięcioleciu mieć co najmniej 50 % elektryków w swojej flocie. Flota GLS Poland powiększyła się o 100 elektryków w 2022 roku. GLS ma plan, by do 2030 roku co najmniej 50 proc. pojazdów w jego flocie miało napęd nisko- lub zeroemisyjny.

Już w 2021 roku elektryczna flota InPost przekroczyła 300 aut. Składa się na nią ponad 250 Nissanów e-NV200 oraz 10 eSprinterów w Mercedes Benz. DPD też kupiło 50 elektrycznych dostawczaków w 2021. Do 2025 roku 60 proc. pojazdów kurierskich floty DHL Express będzie miało napęd elektryczny.

W praktyce, auto dostawcze z napędem elektrycznym ma zasięg ok 250 km i szybko się ładuje. Ma to związek z faktem, ze kurier musi mieć możliwość szybkiego doładowania auta przed rozpoczęciem pracy.

Z danych PSPA i IBRM Samar wynika, że w latach 2014-2021 udział dostawczych oraz osobowych samochodów z napędem elektrycznym w sprzedaży nowych pojazdów w Polsce wzrósł z 0,04 proc. do 2,86 proc. Park EV w tym czasie powiększył się ponad 80 razy.

Według danych z końca grudnia 2022 r., w Polsce było zarejestrowane łącznie 64 705 osobowych i użytkowych samochodów z napędem elektrycznym. W 2022 r. ich liczba zwiększyła się o 26 439 sztuk, tj. o 33% więcej niż w analogicznym okresie 2021 r. – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSPA.

Nasz serwis internetowy, by ułatwić korzystanie ze wszystkich funkcji, używa plików cookies. Korzystając z niego wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Jeżeli nie zgadzasz się na to, zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Zamknij