Rzeczywista emisja spalin i wpływ na środowisko aut elektrycznych
Szeroko prezentowany przez przeciwników samochodów z napędem elektrycznym pogląd, że prąd czyli energia elektryczna używana do ładowania baterii elektryków pochodzi w Polsce z węgla i mało efektywnych elektrocipełowni węglowych jest niewątplwym faktem. Polska jest jednym z większych europejskich trucicieli i nasze przestarzałe elektrociepłownie są w czołówce kopciuchów.
Wynika z tego dla wielu, że używanie prądu z takich źródeł nieekologicznych energii jest złe i nie ma żadnego pozytywnego wpływu na środowisko. Nic bardziej mylnego !
Przede wszystkim nie podlega dyskusji, że samochody z napędem elektrycznym nie emitują LOKALNIE czyli tam gdzie jeźdża emisji. To jest podstawowa ich zaleta i aspekt ekologiczny. Nie są emitorami szkodliwych substancji w danym momencie i miejscu - oznacza to że np auto elektryczne jeżdżąc na Mazurach naprawdę nie emituje szkodliwych substancji. Emituje je zaś elektrociepłownia w Ostrołęce.
Emisja spalin elektrociepłowni węglowych jest duża, ale można ją kontrolować poprzez monitoring spalania, a także ograniczać przez stosowanie zaawansowanych instalacji oczyszczających spaliny, elektrofiltry, współspalanie biomasy itp. Nasze Państwo ma pełny zakres kontroli i stosowania mechanizmów ograniczenia emisji. Chyba lepiej mieć wpływ na ograniczenie emisji spalin poprzez kilka elektrociepłowni niż poprzez kikadziesiąt tysięcy aut ?
Co więcej, dzięki relokacji emisji spalin, auta elektryczne nie wpływają w ogóle na lokalny smog. A elektrociepłownie moga być w wydzielonych strefach nie zamieszkałych gdzie jeśli nawet coś emitują to nie trują wokół ludzi jak auta spalinowe, których emisja jest jedną z wiodących pod względem zanieszczyczenia powietrza, smogu i efektu cieplarnianego.
Stąd pisane o niekorzystnym wpływie elektryków na środowisko jest totalną bzdurą !